Особливості сертифікації ISO під час війни

Війна так чи інакше вплинула на більшу кількість процесів в Україні, і сертифікація – не виключення.

Багато органів припинили свою роботу, реєстри НААУ працюють з перебоями, і через це на ринку почали з’являтися шахраї.

Нижче буде інформація про:

  1. Перевірку органу (як захиститись від шахраїв);
  2. Які є акредитації;
  3. Що робити з аудитами;
  4. Допомога у сертифікації.

Якщо у вас будуть додаткові питання – ви можете залишити заявку і ми безкоштовно проконсультуємо вас по будь яким питанням.

отримати консультацію

Як перевірити орган сертифікації

Для перевірки органу, який буде підписувати ваш сертифікат необхідно зробити дві речі:

  1. Отримати атестат про акредитацію органа НААУ (Національним агентством з акредитації України);
  2. Перевірити відповідність атестату реєстру НААУ;

Якщо замість надсилання атестату вам почнуть розповідати про “міжнародну” або “європейську” акредитацію – біжіть.

В чому різниця між акредитаціями, і як цим користуються

Тут треба трохи заглибитись у саму структуру сертифікації ISO:

  1. Материнська організація ISO – організація яка пише стандарти. Вона не займається сертифікацією, а розробляє стандарти та уповноважує національні органи з акредитації.. Так, трохи складно, проте далі легше.
  2. Орган з акредитації (Українська НААУ) – проводить перевірку органів з сертифікації, і видає акредитацію на видачу сертифікатів на території України.
  3. Орган з сертифікації – займається перевіркою розробленої для підприємства системи менеджменту (наприклад ISO 9001), і у разі відповідності системи вимогам стандарту видає сертифікат.
  4. Консалтингові компанії – займаються розробкою систем менеджменту, супроводжують процес сертифікації.

Тобто сертифікат – це не просто красивий папірець, це робота яку необхідно провести.

І також є альтернатива – “міжнародна” акредитація, або будь яка інша, проте не підтверджена нічим. Будь який документ можна перевірити, наприклад, для перевірки міжнародного органу треба:

  1. Зайти на сайт ISO.org;
  2. Знайти у переліку країн, в яких є представництва компанії відповідний орган з акредитації (який вказано у міжнародному атестаті);
  3. На сайті органу з акредитації знайти реєстр, у якому буде знайдено компанію, чий атестат вам дали;
  4. На сайті компанії перевірити чи є у них представництво в Україні.

Це трохи складно, проте це – ваша безпека та запорука для якісних документів. По нашому досвіду – більша частина компаній з міжнародною акредитацією – просто фейки, які займаються викачуванням ваших грошей.

Якщо ж ви хочете отримати легітимні документи – можете залишити заявку, ми допоможемо.

отримати сертифікат ISO

Вимога акредитації у тендерах

У 2023 році більша частина тендерів вже розуміє, що питаючи сертифікат необхідно вимагати щоб його видавав орган який акредитовано НААУ. Але чи підійде інший сертифікат, і чи законна ця вимога?

Одразу скажемо що так, вимога повністю законна. У деяких випадках може бути навіть таке, що вимагають сертифікат від конкретного органу, і інколи це також має законну силу.

Чому у тендері, у якому вимагають сертифікат від акредитованого органу не підійде огран з “міжнародною акредитацією”

Все просто, ніхто не може підтвердити цю акредитацію. Якщо орган дійсно має акредитацію, його можна знайти у реєстрах, він має необхідний штат та документи, а після сертифікації ви отримаєте не просто скан сертифікату а щей і обрану систему менеджменту, хай і стандартну.

Наглядові аудити під час війни

Отримуючи сертифікат ви обов’язково підписуєте ліцензійну угоду, у якій зазначено орієнтовані дати наглядових аудитів. Проте, під час війни не завжди є можливість (якщо чесно то і бажання) кудись їхати і щось перевіряти. Більша частина аудитів проходить без фізичного приїзду аудиторів, ви просто “проходите” їх, і все. Після проходження ви отримуєте звіт з аудиту, у якому зазначено перелік перевірок та факт того що вони пройдені.

Проходження аудитів не обов’язкове, проте, якщо сертифікат видали рік і більше тому – у вас будуть вимагати звіт з аудиту, і доведеться пройти цю процедуру.

Сертифікація з Супровід

Ми пропонуємо зробити онлайн розрахунок вартості сертифікації у нашій компанії. Ми знаходимось на 4 сходинці, і займаємось підготовкою всіх документів під ключ, та супроводом сертифікації.

Через те, що ми досить давно на цьому ринку, ми можемо гарантувати проходження сертифікації протягом 3-4 робочих днів, або швидше, у разі необхідності.

отримати сертифікат

 

 

 

Вирішили працювати з нами?
У вас залишились питання щодо наших послуг, їх вартості та переліку, або ви вже вирішили що хочете працювати саме з нами — у будь якому разі все що необхідно зробити для вирішення обох питань — це нажати на одну з кнопок
Залишити заявку